The public transport system in the Canton Ambato. Frequencies, productivity and speed

Main Article Content

Lorena Rivera Badillo
https://orcid.org/0000-0001-6703-2160
Fernando Mayorga Núñez
https://orcid.org/0000-0003-0631-7466
Tatiana Vayas
Carolina Freire

Abstract

This research determines the average of three variables: routes frequency, productivity and travel speed in the public transportation system of Ambato. An observation sheet was applied to the 22 authorized lines in the city in a period of 10 workable days in hours of the morning and afternoon. The results shows that the frequencies oscillates between 7,5 and 9 minutes; the lines number 6, 20 and 21 have the highest productivity while the lines number 4, 8 and 12 have the lowest productivity; the average speed of the studied routes is 18,93 Km/h. The information obtained brings a general view of the public transportation system and contributes to taking decisions by the involved institutions.


DOI: https://doi.org/10.31164/bcoyu.13.2017.629


URL: http://revistas.uta.edu.ec/erevista/index.php/bcoyu/article/view/629

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Rivera Badillo, L., Mayorga Núñez, F., Vayas, T., & Freire, C. (2017). The public transport system in the Canton Ambato. Frequencies, productivity and speed. Bolentín De Coyuntura, (13), 7–10. Retrieved from https://revistas.uta.edu.ec/erevista/index.php/bcoyu/article/view/629
Section
Scientific research articles

References

Alcântara Vasconcellos, E. (2010). Análisis de la movilidad urbana. Espacio, medio ambiente y equidad. Bogotá: CAF.

Asociación León & Godoy - Hidroplan. (2013). Informe Final: Detalle del Plan de Tránsito, Transporte y Movilidad del cantón Ambato. Quito.

Felsinger, E., & Runza, P. M. (2002). Productividad: Un Estudio de Caso en un Departamento de Siniestros. Buenos Aires.

Ilustre Concejo Cantonal de Ambato. (06 de octubre de 2009). Ordenanza general que regula el tránsito y transporte terrestre en el cantón Ambato. Ambato, Tungurahua, Ecuador.

Instituto Nacional de Estadística y Censos. (2015). Estadísticas de transporte y proyecciones poblacionales.

Islas Rivera, V., Torres Vargas, G., & Rivera Trujillo, C. (2000). Productividad en el transporte mexicano. San Fandila, Querétaro, México.

Parras, M. A., & Gómez, É. L. (2015). Tiempo de viaje en transporte público. Aproximación conceptual y metodológica para su medición en la ciudad de Resistencia. Revista Transporte y Territorio, 66-79.

Reglamento General para la Aplicación de la Ley Orgánica de Transporte Terrestre, T. y. (25 de junio de 2012). Agencia Nacional de Tránsito, Ultima modificación 14 de nov de 2016. Recuperado el 6 de abril de 2017, de: http://www.ant.gob.ec/index.php/ant/base-legal/reglamen-to-general-para-la-aplicacion-de-la-lotttsv

Thomson, Ian; Bull, Alberto. (junio de 2001). La congestión del tránsito urbano: causas y consecuencias económicas y sociales. (R. CEPAL, Ed.) Recuperado el 20 de marzo de 2017, de: http://repositorio.cepal.org/bitstream/handle/11362/6381/1/S01060513_es.pdf

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.