Practicing - academic training in entrepreneurship for students of Business Administration and Public Administration careers
Main Article Content
Abstract
The Faculty of Administrative Sciences establishes its proposal of forming professionals with skills and abilities, to optimize the resources of public and private companies that drive the sustainable development of the country. Future managers require a broader vision that makes it easier to process the paperwork that allows starting a business. As a result of the presented statistic investigation, it is possible to conclude that in the Public Management and Business Management Studies there is a relationship among business venture appropriateness, practical training in business venture and business venture.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The publications of the Boletín de Coyuntura are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0). The Universidad Técnica de Ambato retains the copyright of the published works, and favors and allows the reuse of these, as long as: the authorship and original source of publication is cited, and they are not used for commercial or onerous purposes. The intellectual property of the published articles belongs to the authors.
References
Arteaga , M. E., & Lasso , V. (2011). Educación en emprendimiento. ESPAE.
Carrera de Administración de Empresas. (2018). Sílabos. Quito, Pichincha, Ecuador.
Carrera de Administración Pública. (2018). Sílabos. Quito, Pichcincha, Ecuador.
Casamayor, C. (25 de Enero de 2011). Importancia de la formación de emprendedores en educación superior. Valencia, Estado Carabobo.
Código de Trabajo. (28 de Marzo de 2016). Quito, Ecuador: Registro Oficial 167.
Flor, G. (2016). 500 Consejos para emprendedores. Quito.
Global Entrepeneurship Monitor. (2009). The Global Entrepeneur. Londres: Global Entrepeneurship Monitor research.
Global Entrepeneurship Monitor. (2017). Global Report 2016 -2017. Londres: The Global Entrepepeneurship Research Association.
Global Entrepeneurship Monitor. (2018). The influence of Gem on policy 2017/18. Londres.
IESE Instituto de Estudios . (2008). Instituto de Estudios de Educación. Universidad del Norte.
KH, V., & McMullan, W. (1998). Entrepreneurship: today Courss . torrow degrees.
Lasio, V., Ordeñana, X., Caicedo, G., Samaniego, A., & Izquierdo, E. (2017). Global Entrepreneurship Monitor. ESPAE Graduate School Of Management - ESPOL.
Ley de Defensa del Artesano. (14 de Mayo de 2008). Quito, Ecuador: Registro Oficial 71.
Ley de Fomento Artesanal. (6 de Octubre de 2003). Quito, Ecuador: Registro Oficial 446.
Ley de Fomento Productivo. (6 de Septiembre de 2018). Quito, Ecuador: Registro Oficial 309.
Ley Orgánica de Regimen Tributario Interno. (17 de Noviembre de 2004). Quito, Ecuador: Registro Oficial 463.
Ley Orgánica de Simplicidad y Progresividad Tributaria. (17 de Diciembre de 2019). Quito, Ecuador: Aún no se publica en el Registro Oficial.
Muñoz, E. (2015). Estudio de Empleabilidad. Quito.
Vallejo, M. d., & Parra, K. S. (2011). Educación en emprendimiento: fortalecimiento de competencias emprendedoras en la Pontificia Universidad Javeriana Cali. Cali, Colombia.
Vázquez, M. A., & Sáez, F. J. (2015). La incorporación de la innovación y el emprendedurismo en la educación superior: una formación de futuro. 4. Valencia, España.
WEF. (2008). Global Education Initiative. Obtenido de www.weforum.org/en/initiatives/gcp/index.htm http://www.